Skip to content

Van basic tot bijzonder

Bij BØRGØR in Groningen hoef je geen last te hebben van keuzestress. Eigenaar Patrick gelooft heilig in de kracht van ‘basic en bijzonder’, met het beste softijs in gekleurde oublies en een aantal verrukkelijke shakes. Plus: de lekkerste ijskoffie van Groningen, al zegt ‘ie het zelf.

BØRGØR is op en top Scandinavisch, met zijn pure producten en minimalistische uitstraling. Hier draait alles om kwaliteit in plaats van kwantiteit. De menu kaart is bewust beperkt, met bijvoorbeeld zes burgers, twee hotdogs en vier smaken milkshakes en oublies. “We hebben één maat voor shakes en ijs”, vertelt Patrick. “Zo houden we het relatief eenvoudig, maar dan wél met – voor ons – de beste ijsmix die er is. Die is lekker vol en romig. Verder hebben we vier Deense oubliehoorntjes, in de smaken peer (groen), framboos (rood), vanille (zwart) en classic.” 

Goede reacties

Ook de milkshakes zijn in vier smaken te bestellen; aardbei, banaan, vanille en de maandspecial. Patrick: “Onze gasten kiezen op social media voor hun favoriete special: van kokos en kersen tot cheesecake. Maandelijks bieden we een aantal speciale smaken om uit te kiezen, afhankelijk van het seizoen. Dankzij de ijsmix van Nic is elke shake lekker romig, daar krijgen we hele goede reacties op. Hetzelfde geldt voor onze ijskoffie, gemaakt met de verse espresso van onze koffieleverancier en een romige vanille shake. Volgens velen is dit de beste ijskoffie van Groningen!” 

Instagrammable

BØRGØR opende in het najaar van 2020 zijn deuren. Door de keuze voor kwaliteit en eenvoud wist het concept in korte tijd vele harten te veroveren. Dat ligt ook aan de zichtbaarheid op social media én op straat. “We posten dagelijks foto’s en stories op Instagram”, vertelt Patrick. “Waarbij we soms met speciale producten adverteren, zoals het oranje hoorntje met Koningsdag. Daarnaast delen gasten hun hoorntjes ook zélf op social media. 

Zo’n gekleurde oublie is namelijk best instagrammable, net als de BØRGØR Vløri van softijs met sauzen en toppings naar keuze. Hiermee creëer je vrij eenvoudig een onderscheidend product met extra meerwaarde. Daarnaast zoeken we bewust de interactie met de gast. We vragen ze naar hun favoriete toppings en specials en geven bij elke bestelling een flyer mee, met een QR-code voor zijn of haar review.” 

Extra meerwaarde

Onlangs werd BØRGØR tijdens de Thuisbezorgd Awards uitgeroepen tot beste burgerrestaurant van Nederland 2021. Het restaurant zit middenin de Groningse Herestraat, de drukste winkelstraat van het noorden. Verschillende reclame-uitingen wijzen de passant op het aanbod van de zaak. Van studenten tot senioren: menigeen laat zich verleiden door de gelikte visuals van shakes en softijs. Uiteraard blijft ook de ‘Day Deal’ niet onvermeld. Zo betaal je op vrijdag slechts 1,50 euro voor een hoorntje naar keuze en koop je op dinsdagen een milkshake voor 1 euro bij een burger of hotdog. Patrick gelooft sterk in de kracht van marketing: “Je kunt nog zo’n mooie winkel hebben, als je niet aan marketing doet, val je ook niet op. Zeker nu de inkoopprijzen stijgen, is het belangrijk om je gaafste producten te promoten. Dit doen we middels acties en combideals, óók bij bezorgen. Soms kunnen meerwaarde en onderscheid heel eenvoudig zijn. Mede hierdoor staan onze shakes en ijskoffie in de top-3 van bestverkochte producten. Ook de BØRGØR Vløri wordt best vaak besteld, bijvoorbeeld als dessert. Daarmee creëren we extra meerwaarde, zodat we een iets hogere prijs kunnen vragen. Aan goed softijs kun je nog steeds heel goed verdienen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.